עברתי דירה - https://learntech.co.il

החל מפברואר 2019, החלטתי להפסיק לעדכן את הבלוג ולעבור לפלטפורמה רחבה יותר.  מוזמנים לאתר החדש שלי - לחצו כאן  #טכנולוגיותלמידה, #ק...

יום שני, 24 בינואר 2011

14 צעדים קלים לפתח למידה ממוחשבת ועיתון בית ספרי מקוון


מאת: אור דניאל 


1.       הכשרת המורים בכלים אינטרנטים- למידת המורה על "פייסבוק" על בוריו וכן על פתיחת
בלוג ויישומו בשטח, בין היתר השימוש הנוח באימייל.

2.       כל מורה יפתח פייסבוק מדומה כלומר פייסבוק לשימוש מקצועי בלבד, לאחר מכן יצרף
וייבקש שייצטרפו כלל התלמידים בכיתות לאותו פייסבוק ופתיחת קבוצות לפי נושאי לימוד אשר אותו
מורה מלמד וכיתות.   לאחר פתיחת הפייסבוק וצירוף התלמידים (לכל תלמיד יש פייסבוק!, במקרה ואין
ייצור אחד) המורה יהיה מודע לכוח הפירסומי של פייסבוק.

3.       פתיחת בלוג בו יקוטלג הנושאים לפי כיתות לימוד ופירסומים בבלוג יתנהלו לפי שיעורים
לאחר כל שיעור המורה יעלה את אותו שיעור לבלוג (יחסוך זמני הכתבה בכיתה ויעניק למידה מעמיקה
יותר). באותו בלוג התלמידי יוכלו לשאול שאלות והמורה יוכל לענות בכל עת לפי הנוחות שלו. בנוסף
אותו מורה יוכל לפרסם תכנים חינוכיים נוספים על צורותיו השונות (וידיאו, טקסט, פורומים) ולהביא
את אותם נושאים לידיעת התלמיד.

4.       אימייל- רשימת תפוצה לפי כיתות בו המורה יוכל גם כאן להיות זמין לשאלות וכן לשלוח
לתלמידים משימות שיעורי בית וכן חומרי לימוד נוספים בצורת קבצים.
5.       המורה ישלב בין כל האמצעים האינטרנטים ליצירת חשיפה מוגברת עם התלמידים למידע
וכן וידוא ביצוע המשימה או קריאה של התלמידים. הבלוג כל ידיעה תוכל להיפרסם בפייסבוק וכן
באימייל.

6.       פתרון בעיות- מרבית התלמידים כבר מכירים את המערכות הממוחשבות שתיארתי אך
במקרים פרטניים יידרש המורה להסביר לתלמידים על אותם מערכות, כמו כן המורה ייבחר אחראי בלוג
מקרב התלמידים אותו תלמיד יהיה אחראי על משימות כיתתיות שאותו מורה יעביר וידרוש תגובות
מסודרות לאותה משימה בבלוג, אותו תלמיד יוכל לסדר את תשובותיהם של התלמידים ולהציע עזרה
במקרה והמורה אינו זמין וכן לעודד את התלמידים להשתתפות ויצירת למידה ברמת השווים.

7.       המורה יימנה אחראי טוקבקים לפייסבוק ולבלוג במטרה למנוע פירוסמים לא ראויים.

8.       הפייסבוק- יוכל לשמש את המורה לבחינה של מצבי רוח ומציאה של ילדים בסיכון.
הפייסבוק יוכל להיות כלי מאוד חזק למורה וכן לקרבו באופן אישי לתלמידים כמובן
ביצירת חוקים מובנים ונוקשים כלפיי המורה שלא לנצל את כוחו וכן לשמר את הדיסטנס
בינו לבין התלמיד.

9.       התנהלות שכזאת תיצור ייעול של הלימוד אצל התלמידים, במאה ה-21 יש צורך בפיתוח
כלים דידקטיים המתאימים לדור של היום. האינטרנט והכלים שהצגתי יכולים לבצע את
האפשרות הזאת וליצור למידה מעמיקה בקרב התלמידים וכן ייעול עבודתו של המורה
ויצירת נוחות לכל המשתמשים.

10.   לאחר יישום הטכנולוגיות בשטח מינוי תלמידים לתפקידים בעיתון: עורך ראשי, תתי
עורכים לפי נושא, מתחתיהם יכהנו תלמידים שישמשו ככתבים בנושאים מגוונים.

11.   עורך ראשי – ילמד מיומנות של ניהול בלוג אשר ישמש כעיתון מקוון ויהיה אחראי על
על עריכתו. תתי עורכים- ילמדו לערוך את הכתבות של הכתבים באופן מקצועי תוכני ולשוני. כתבים-
ילמדו לסקר אירועים וליצור כתבה/ידיעה/דעה ברמה גבוהה.

12.   בנוסף יהיו תפקידים מקצועיים- מפרסם ראשי- אחראי על פירסום הכתבות בכל האמצעים
שנלמדו, מיילים, פייסבוק, ואתרים אחרים (יוכשר לזה), טוקבקיסט- אחראי על הטוקבקים בעיתון סינון
או הגבה לטוקבק מסוים הוא יוכשר לכך בהתאם באתיקה.

13.   קשרי חוץ- תלמיד אשר ייקשר בין התלמידים למורים ויתבקש לפנות למורה בשביל כתבה
פעם בשבוע בשביל כתבת אורח של מורה, בין היתר יתבקש לפנות למקומונים של אותה עיר
בבקשה לשיתוף פעולה ופירסום אחת מהכתבות של התלמידים בעיתון המקומי לשם יחסי
ציבור של בית הספר ואתר העיתון המקוון הבית ספרי. האחראי קשרי חוץ בין היתר יבקש
פינה הורית של אחד מהתלמידים פעם בחודש לשם הכרת העיתון להורים והפצתו ברבים.

14.   כל התלמידים יוכשרו באופן פרטני לגביי כל תפקיד, האמצעים הטכנולוגיים עומדים בפניהם
לאחר שהמורה החדירם למערכת הלימודית בצורה שוטפת ובכך הפך את התלמידים לכוח אקטיבי
בלימודיהם כך ייושם גם בעיתון. המורה יקדיש לפחות שלושה שיעורים על הסבר חשיבות העיתון
והפיכת התלמידים לאקטיביים. 

תגובה 1:

  1. פסימיות זה דרך חיים....העולם הזה אינו ריק מתוכן, הוא מה שאתה עושה ממנו. תלוי כיצד אתה מכוון את הכל. חבל שאת רואה את זה ככה.

    השבמחק