עברתי דירה - https://learntech.co.il

החל מפברואר 2019, החלטתי להפסיק לעדכן את הבלוג ולעבור לפלטפורמה רחבה יותר.  מוזמנים לאתר החדש שלי - לחצו כאן  #טכנולוגיותלמידה, #ק...

יום ראשון, 22 בינואר 2017

'לכיתה' - פלטפורמה חדשנית לתמיכה ביוזמות חינוכיות של מורות ומורים בישראל.


הגית רעיון, גייסת תלמידים, בנית תכנית וכל מה שנשאר לך הוא לגייס כסף או ליצור התקשרות עם חברה עסקית שתתמוך בתהליך. הכירו את 'לכיתה' פלטפורמת מימון המונים למורים שתעזור לך להגשים את הפרויקט שלך.



'לכיתה' נוסדה על ידי יונתן בנדהיים, גלן שוואבר, ג'וזייה רוטנברג ומיכה יסלזון - קבוצת חברים ישראלים שיזמו מספר פרויקטים ללא מטרות רווח בתחום החינוך והרווחה בישראל.

מתוך האתר 'לכיתה':

"הכל החל באחד מביקוריהם של יונתן וגלן בבית ספר בשכונת עיר גנים בירושלים, בה הם פעלו במסגרת תוכנית חינוכית שיזמו לקידום תלמידים מרקע סוציו-אקונומי נמוך בתחומי האנגלית והמדעים. משוב שקיבלו מאחת המורות בבית הספר, הביא לשינוי התפישה שלהם בנוגע לעשייה חינוכית ולאופן שבו הם יכולים לתרום לה. אותה מורה אמרה להם שעל אף הערכתה לאנשים שתורמים מזמנם וממונם לקידום תוכניות חינוכיות בבית הספר, היא מאסה מתוכניות ש"מונחתות" מבחוץ, מאנשים שכלל לא מכירים את התלמידים שלה. כמורה שמבלה שעות רבות עם התלמידים מדי יום, היא אמרה, היא יודעת מה נכון ומתאים להם ומה נדרש בכדי לקדם אותם, והלוואי ומישהו היה שואל אותה מה נכון לעשות בכסף הזה.

האמירה הזאת גרמה להם להבין שמורות ומורים בישראל, שנמצאים בחזית מערכת החינוך מתוך תחושת שליחות ומכירים את הייחודיות והאתגרים הניצבים בפני כל תלמיד ותלמידה, יכולים באמצעות קצת מימון והרבה אמון מקהילת בית הספר ומחוצה לה, לחולל פלאים בכיתה שלהם.

התובנה הזאת הובילה אותם לחיפוש אחר פלטפורמה שתאפשר למורים לממש את הרעיונות והיצירתיות שלהם, במסגרתו הם נחשפו ל-DonorsChoose.org, פלטפורמת מימון המונים מצליחה למימון פרויקטים חינוכיים בבתי ספר ציבוריים בארה"ב. Donors Choose נוצרה על ידי מורה להיסטוריה בבית ספר ציבורי בניו יורק, שרצה להעניק לתלמידים שלו חינוך טוב יותר, ונתקל במגבלות תקציביות שחייבו אותו להוציא כסף מכיסו בכדי לעשות זאת. הוא יצר אתר באמצעותו ביקש לגייס מימון לפרויקטים בבית הספר בו עבד, אתר שהפך במהרה לתופעה רחבת היקף והשפעה על החינוך הציבורי בארה"ב, באמצעותו גויסו למעלה מ-400 מיליון דולר ליותר מ-65 אלף בתי ספר ציבוריים בארה"ב".




החזון של 'לכיתה' הוא ליצור חיבור ישיר בין יוזמות של מורים יצירתיים ומלאי מוטיבציה, לבין כל אדם שהחינוך בישראל יקר לליבו, חיבור שיקדם סביבה חינוכית בה האמונה והיצירתיות של מורים תעניק לתלמידיהם את החינוך הטוב ביותר שניתן.

המודל החדשני ב'לכיתה' בכך שהוא פועל אחרת מפרויקטים חינוכיים אחרים. מרבית הפרויקטים בשדה החינוכי נוסדים על ידי גורמים חיצוניים ומוטמעים במערכת הבית ספרית 'לכיתה' שם דגש על הצרכים של בית הספר ומשמש ככלי עזר למורה להקמת פרויקט כרצונו בתוך המערכת.

אם את מורה המעוניינת לייצר פרויקט, לרוב תצליחי לעבור את המכשול הראשון של בניית התכנית ואולי יתמזל מזלך וגם תצליחי לגייס תלמידים וצוות חינוכי נוסף. אבל, כאשר תגיעי לצורך במציאת מימון או חיבור לחברות עסקיות שיעזרו להרים את הפרויקט ויממנו אותו – כאן הפרויקט לרוב ייכשל.

היעדר מימון הוא סיבה מרכזית לכישלון פרויקט, הרי גיוס כספים מתלמידים הוא אינו אפשרי ברוב בתי הספר (אם לא בכולם). לכן, חשיבות 'לכיתה' ופרויקטים דומים בהקמת פרויקטים חינוכיים היא משמעותית.

פלטפורמות כמו 'לכיתה' אשר שמות לנגד עיניהן את המורה והקמת הפרויקט 'מלמטה למעלה' יוצרת מציאות חדשה, מציאות של מודל פעולה חדש המאפשר לאנשי ונשות החינוך בשטח ליזום ולהוציא לפועל פרויקטים בקלות רבה יותר.

שנייה אחת לפני שאתם בונים תכנית ומגישים אותה ל'לכיתה', יש לקרוא את האותיות הקטנות בדף מדיניות פרויקטים וקהילה. נראה כי 'לכיתה' עדיין בהרצה ראשונית והגשת מועמדות אפשרית רק למורי ברנקו וייס. בנוסף, ישנה הגבלה כספית על גיוס הכספים (הגבלה שעומדת על 5,000 ש"ח). נושא הפרויקטים מוגבלים כיום רק לפרויקטים המיועדים לתלמידים בלבד. מומלץ לעיין באתר בכדי להבין טוב יותר כיצד להגיש מועמדות וגם מה זה מימון המונים ולמה זה יצליח בחינוך?


המשיכו לעקוב אחר 'לכיתה', אנו בטוחים כי בהמשך הפלטפורמה תיפתח לכלל אנשי החינוך ולא תהיה מוגבלת בסכום כזה או אחר. בינתיים שתפו מאמר זה עם מורה מ'ברנקו וייס'. שימו לב! יזמויות חינוכיות קורות סביבכן ואם את מורה שימו לב לשינוי הגישה, המורה במרכז. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה