עברתי דירה - https://learntech.co.il

החל מפברואר 2019, החלטתי להפסיק לעדכן את הבלוג ולעבור לפלטפורמה רחבה יותר.  מוזמנים לאתר החדש שלי - לחצו כאן  #טכנולוגיותלמידה, #ק...

יום שבת, 15 באפריל 2017

10 פרויקטים בפודקאסטים (podcasting) שמורים צריכים לנסות בכיתה

10 פרויקטים בפודקאסטים (podcasting) שמורים צריכים לנסות בכיתה

דרך חדשה (ישנה) היא ליצור ביטוי וורבלי בקרב לומדים הוא – פודקאסט. ריבוי פלטפורמות קלות ונוחות להקלטת אודיו יוצרות כלי נוח לשימוש עבור הלומד והמורה, כל שצריך הוא מספר דרכים יצירתיות להשתמש בכלי הזה ללמידה משמעותית. הנה 10 רעיונות איך להשתמש בפודקאסטים ללמידה.



לפני שנגיע לעשרת הרעיונות קצת בסיס...

מה זה פודקאסט?
פודקאסט  - באנגלית: Podcast) הוא מעין תכנית רדיו או טלוויזיה, המופצים באינטרנט באמצעות מנוי חינמי או בתשלום, וניתן להאזין להם בכל זמן ובכל מקום (Radio-On-Demand).(מתוך ערך 'פודקסט' ויקיפדיה).

איך ליצור פודקאסט?
יצירת פודקאסט אינה מצריכה ידע מוקדם וניתן לשגר את עצמך לפודקאסט הראשון. אבל, אם את\ה רוצה שנייה לקרוא קצת יותר 'איך' עושים את זה, אנו ממליצים לקרוא קצת לחץ כאן (בעברית) ואם ברצונכם להעמיק אל תוך עולם ה'איך' בצורה יותר מעמיקה אני ממליץ על HOW TO MAKE A SUCCESSFUL PODCAST  פוסט מעולה לחץ כאן (באנגלית).

איפה אני יכול לשמוע את הפודקסט שהתלמידים יוצרים?
מכיוון שאתם עובדים עם ילדים ובני נוער חשובה מאוד הדיסקרטיות, הנהלים אליהם אתם כפופים בכל הנוגע לתוכן המיוצר על ידי התלמידים. לכן, אני ממליץ שכל תלמיד ייצר תיקייה בגוגל דוקס וישתף אתכם באותה התיקייה – הדרך היעילה והנוחה ביותר להעלות ולהקשיב לפודקסט כאשר הגדרת הפרטיות רק למי שיש קישור יכול להיכנס או לסירוגין לפי המייל של המורה (כיצד לשתף קבצים בגוגל דרייב? לחץ כאן).  אם הפרויקטים שאתם מתכננים לעשות אינם צריכים להיות פרטיים אז אני ממליץ לכם לעבור על הפוסט 8 Best Sites to Host Your Podcasts ולבחור את הפלטפורמה הנוחה לכם ( אני ממליץ על sound cloud).

10 הרעיונות לשימוש בפודקאסטים בכיתה \ בלמידה:
  1. דיווח על אירועים עכשוויים – על התלמיד\ה לדווח על אירוע עכשווי מעניין באם הידע שנצבר מעיתון או מכתבה בחדשות. הדיווח צריך לכלול לא רק פירוש של הכתבה אלא גם הבעת דעה של התלמיד\ה.
  2.  קוראים רדיו – על התלמיד\ה לעשות מספר הקלטות קצרות המספרות על הספר שאותו התלמיד קורא. מומלץ לעשות הקלטה קצרה אחרי כל מספר פרקים או סביב נושא גדול שהספר עוסק בו.
  3. עיתונאים מדווחים- שלחו את התלמיד\ה לסקר אירועים מרכזיים בבית הספר ולראיין עם מכשיר הקלטה (טלפון \ מכשיר אחר) אנשי מפתח המעורבים באותו האירוע בבית הספר. המליצו לתלמידים תמיד להכין מספר שאלות בסיס התואמות למרבית האנשים שאותם ניתן לראיין.
  4. חוגגים תרבות – על התלמיד\ה ליצור תוכן סביב חג\אירוע תרבותי\מסורתי אם זה ביצירת הסבר משמעותי מוקלט על החג\אירוע ושילוב סיקור האירוע בבית הספר או יצירת תוכן חדש המביא נקודות מבט של החגים השונים או המסורות השונות. מומלץ לייעץ לתלמיד שיביא ביטוי בשיח הזה מהבית – כיצד הם חוגגים את החג ומה הוא הכי אוהב בו וכו'.
  5.  המורה גם בבית – המורה יכול ליצור פודקסאטים משלו סביב שיעורים חשובים ולשלוח לילדים חלקים מתומצתים לשמיעה.
  6.   קאסטים מוזיקליים – תנו לתלמיד\ה ליצור הקלטה של כלי מוזיקלי עליו הם מנגנים תוך כדי שהם מסבירים את התווים, קולות ייחודים ומסבירים על הכלי עליו הם מנגנים וההיסטוריה שלו.
  7. סיורי אודיו לבית הספר – תנו לתלמיד\ה לבצע סיור בבית הספר כאשר הם מקליטים את הסיור ומסבירים על בית הספר, המשמעות של כל חדר ועל הלמידה המבוצעת בו ומפרטים גם על החוויות שלהם.
  8. חברים לפודקאסט – יצירת קשר עם כיתה מקבילה בעולם והכנת פודקסטים מתלמיד\ה מארץ אחת לשנייה עם מסרים תרבותיים והסבר על העולם שלך מנק' המבט של התלמיד\ה.
  9. ספריית פודקאסטים – על התלמיד\ה לייצר סיכום של שיעור\נושא מסוים ולשתף אותו בתיקיית כיתה ובכך לייצר למידה משותפת וסיכומים אשר ניתנים לשמיעה ולא רק לקריאה.
  10. מדברים היסטוריה – לתת לתלמידים לשחזר רגע היסטורי (דוג' נאום מיוחד) בדרכם שלם.




שאלה לקורא\ת

האם אתם הולכים להשתמש (או כבר משתמשים) בפודקסטים בכיתה? איך אתם משתמשים בהם? 

תגובה 1:

  1. חשוב להדגים לילדים את רעיון ה'פייק ניוז' - איך ניתן להטעות, להסית ולשבש דרך המדיה. צדדים שליליים שיסייעו להם להתמודד בעצמם עם המדיה

    השבמחק